Obecní úřad Komárov
Podvihovská 16
Opava 9-Komárov 747 70

Tel: 553 794 131
E-mail: info@komarov.cz

Úřední hodiny
Pondělí a středa 15.00 – 17.00

Vaše připomínky a náměty k webu MČ Komárov, případně informace, které byste chtěli na těchto webových stránkách zveřejnit, zasílejte na emailovou adresu: web@komarov.cz. Děkujeme.

Reparát v Al Fito završil Petr Vítek 4. místem

Před rokem odjížděl ze Španělska ACR Bohemia – AG Motorsport s pochroumaným sebevědomím a „rozloženou“ Osellou po velké havárii při loňském ročníku Al Fito. Letos vyrazil tým na jihozápad vylepšit loňskou bilanci a především v pořádku dojet závod do cíle.

Portugalský podnik ve Falperře, týden před španělským závodem, měla bronzovou příchuť, když se ACR Bohemia – AG Motorsport prosadil na třetí příčku ve skupině E2-SC. Dobře naladěný tým vyrazil na další zastávku ME do vedlejšího Španělska, kde se jelo tradiční Al Fito. Horkokrevní fanoušci v počtech několika desítek tisíc jedinců se letos mohli spolehnout na krásné počasí stejně jako všichni přímí účastníci závodu. To byl velký rozdíl oproti loňsku, kdy se nad tratí ženili čerti a trať byla znečištěna velkým množstvím nečistot. Na tuto skutečnost doplatil před rokem i Petr Vítek, který zanechal otisk své Oselly na jedné ze strání vedle závodní tratě. Letos nechtěl tolik riskovat a chtěl závodit především hlavou, tak aby nedošlo k podobné situaci jako loni, kdy přišel díky této havárii nejen o domácí Ecce Homo, ale i o velkou část sezóny.
Závodní program byl tradičně odlišný od ostatních podniků ME. Jely se tři závodní jízdy, kde ovšem konečný výsledek závodu tvořily pouze dvě nejrychlejší. Tento systém dával i díky třem tréninkovým jízdám dostatečný prostor k seznámení se s tratí a vyzkoušení několika možných nastavení podvozku. V Al Fito se jede za docela odlišných podmínek než například ve Falperře. Španělská trať je hodně technická s velkými nerovnostmi povrchu. Petr Vítek i ve Španělsku spolupracoval s týmem Simone Faggioliho a opět měla tato vazba za cíl zlepšit jízdní vlastnosti Petrovy Oselly PA20s.

 


Tréninky Petrovi nevyšly vůbec podle představ, zvolené nastavení mu vůbec nepasovalo a tak se více laborovalo se seřízením podvozku než závodilo. Sobotní úvodní závodní jízda navíc přinesla potíže s odstavenými vozy jiných jezdců na trati. Havarovaný prototyp Maurizia Roasia a další překážky nutily Petra Vítka zvolnit a to se podepsalo na dosaženém čase.
Ještě tu byl ale prostor pro opravu díky dvojici závodních jízd v nedělním programu. ACR Bohemia – AG Motorsport zvolil pro neděli opět jiné nastavení podvozku a tentokrát měla tato volba úspěch. Petr Vítek výrazně zrychlil, jelikož za volantem Oselly získal opět potřebnou jistotu, a v obou jízdách byl mezi deseti nejrychlejšími, takže závod zakončil absolutním osmým místem a čtvrtou příčkou mezi sportovními prototypy.

 


Portugalsko-španělská část letošní sezóny tedy přinesla zisk důležitých bodů za třetí a čtvrté místo ve skupině E2-SC. Nyní je už tým ACR Bohemia – AG Motorsport myšlenkami u domácího závodu, vrcholu letošní sezóny, který se bude konat 7. -8. června ve Šternberku, kam se sjede k závodu Ecce Homo celá evropská špička. Ani Petr Vítek nebude se svojí Osellou PA20s BMW chybět…

 

Zdroj: www.ag-motorsport.cz